Homeoffice- tyskernes nye statussymbol.
Og ja. Home-Office ER kommet for at blive i Tyskland.
Det er især ledere, rekrutteringsmedarbejdere og langt største delen af alle der arbejder digitalt, som ønsker fortsat at arbejde hjemmefra en stor del af tiden.
Det tyske hjemmekontor skal have personlighed.
Homeoffice-brugere tænker ikke ens omkring indretning. Derfor er alt tilladt.
Dog er der en stor tendens at alt skal være så enkelt som muligt, altså no-go med klunkemøbler.
De foretrukne møbelfarver er lyse, fremfor mørke, idet lys bidrager til produktivitet og motivation.
Kontorstolen skal bidrage til sundhed
Fordi du sidder meget ned, er trenden at kontorstolen skal kunne mere end se pæn ud.
Den skal være sundhedsfremmende. Der skal tages hensyn til dårlig ryg og dårlige siddevaner.
Derfor er SÆDEKUGLER særdeles trendy i det tyske hjemmekontor.
Balance mellem arbejde og privatliv er et must.
Skal du deltage i en videokonferencer, nyde en kop cappucino, eller blot slappe af, er det et hit at smelte bo og arbejdsområde sammen.
Kontoret er behageligt at opholde sig i, og dine online gæster ser et flot sted med stor karisma og som udstråler motivation.
Minimalisering
Med minimalisering menes der oprydning.
I dit arbejdsområde skal der KUN være de ting du bruger i din hverdag. Alt andet kommes i et såkaldt materialeskab, som er et arkivskab, hvor du bevarer alt det du ikke bruger i din hverdag.
Kabelbakker er et go i det tyske Homeoffice-miljø
Du kender det nok godt. Der er kaos i kablerne, og du snubler over dem, river måske telefonen med ned.
Det er nok til at føre opmærksomheden hen på de irriterende kabler. Derfor ser tyskerne kabelbakker som en god løsning.
Små sjove gadges er populære.
Alt hvad der kan fremme motivation, glæde og harmoni ses mere og mere i de tyske home-offices.
Det kan f.eks være lydisolerende opslagstavler, der kan hænge på en væg ind til de unges værelser.
Et hav af muligheder for dig som leverandør
Sidder du inde med nogle fantastiske ideer til fornyelse af det tyske home-office, er det nu du skal slå til i Tyskland, og måske bliver du first-mover med netop din løsning.
læs mere i artikel
Strategisk Eksport og Salgs nyhedsbrev omhandler nye trends og tendenser i Tyskland. Skulle du være interesseret i at modtage nyhedsbrevet ganske vederlagsfrit , er du meget velkommen til at skrive til mig på info@seogs.dk