Din første messe
Som besøgende på den allerførste messe, kan det være svært at gennemskue hvordan du opnår succes med dit besøg.
Forestil dig at du om 3 uger befinder dig på drømmemessen i Hamborg, ikke som udstiller men som besøgende på udkig efter den næste kunde/leverandør.
Har du forberedt dig? Og hvad har du gjort?
At miste overblikket
En messe er spændende og inspirerende.
Du brænder af ildhu for at fortælle om din virksomhed.
Din puls er højt oppe, men de mange messedeltagere gør dig forvirret.
Meget snart mister du overblikket.
Hvem skal du snakke med? Har de overhovedet tid?
Rundt omkring drømmekunden står der et hav af interesserede kunder som har 117 spørgsmål.
Du går en runde og håber på at vedkommende har et frirum når du kommer tilbage en time efter.
Der er stadig fuldt vigør ved standen.
Udstillerkataloget i sidste time
Du kigger på udstillerlisten, men har for længst mistet overblikket.
I kataloget finder du en virksomhed der kunne være relevant. Kunden befinder sig i en helt anden hal.
Du går til hallen, men igen er drømmekunden omgivet af ivrige købere
At gå hjem med meget få kundeemner.
Uden forberedelse eller kun med lidt forberedelse, vil resultatet ofte ende negativt.. Du får kun besøgt få stande.
Pludselig er dagen gået og du nåede ikke rundt til dem du ønskede.
Den velforberedte messe
Hvad skulle du have gjort?
En god ide, ville have været at kontakte dem du ønsker på forhånd.
Messekataloget- en forberedende hånd
Messens hjemmeside har en udstillerliste som er guld værd. Her vil du kunne skaffe overblik over relevante emner.
Du vil også lynhurtigt kunne skaffe dig et overblik over hallerne.
Du kan med fordel lave en halplan, som fører dig lettest rundt til de mest væsentlige haller og stande.
På denne måde opstår der ikke forvirring og du farer ikke vild på din søgen efter en given stand.
Kontakt drømmekunderne på forhånd.
Udstillerlisten viser ofte de personer der befinder sig på standen du ønsker at besøge.
Lav et opkald 1-2 uger før messen finder sted. Aftal et tidspunkt hvor I kan snakke.
Inviter kontaktpersonen på en kop kaffe i hans pause
Dette er der meget få der gør, men det virker.
Kontaktpersonen kan muligvis glemme nogle af de 11000 der allerede har været ved hans stand, men han glemmer ikke dig.
Du gav ham en kop kaffe i hans pause, væk fra standen et kort øjeblik. .
Strategisk Eksport og Salg kan hjælpe dig med møderne
Hvis du ikke selv har tid til at finde væsentlige emner eller kontakte dem, hjælper vi dig gerne.
Strategisk Eksport og Salgs nyhedsbrev omhandler brancher og nye tendenser i Tyskland. Skulle du være interesseret i at modtage nyhedsbrevet ganske vederlagsfrit , er du meget velkommen til at skrive til mig på intern@seogs.dk
Gå til
https://strategiskeksportogsalg.dk/kontakt/
eller skriv dit navn i kommentar under dette opslag