Når eksportmarkedet er et nyt pensum for dit firma
Med nye tiltag følger ofte udfordringer, men nærer du et stærkt ønske om at komme igang, er der temaer du skal vide mere om.
Med nye tiltag følger ofte udfordringer, men nærer du et stærkt ønske om at komme igang, er der temaer du skal vide mere om.
Efter at have drøftet med Bestyrelsen om, hvorvidt der næres et ønske om at komme ud på det internationale marked og Tyskland er kommet på tale, begynder processen
Mange virksomheder springer ud i det, uden at undersøge om der er en grobund for Tyskland som eksportmarked.
De sætter ressourcer ind på at finde den perfekte sælger. Tiden er dyrbart købt, hvis det viser sig at der ingen salgsmulighed er. Efter nogle måneder opgives ideen.
Dette tidsspilde kan undgås hvis en virksomhed fra første spadestik, lægger en strategi, der tager hensyn til alle fordele og ulemper der er forbundet med internationalisering.
Rødderne til informationerne skal graves frem
Med de mange udefrakommende situationer, såsom krig, inflation, sygdom, klimaændringer, politiske holdninger, m.fl. er det vigtigt at vide mere om disse temaer i det pågældende land du ønsker som eksportmarked.
Dataindsamling og forberedelse er alfa-omega når du ønsker at opnå den bedst tænkelige succes med eksporten. Situationer ændrer sig kontinuerligt.
De færreste virksomheder har ressourcer til at finde informationer. Det er her hvor Strategisk Eksport og Salg kan fungere som din højre hånd. Vi elsker at grave og vores spadestik går dybt, hvilket betyder at du altid er opdateret med vores hjælp