Mange virksomheder er bange for at markedsføre sig i tysktalende lande

De mener at konkurrencen er for hård fra de indenlandske konkurrenter.
Egner din løsning sig til en messe?

1 – Forundersøgelsen

Derfor er FORUNDERSØGELSEN den første du skal have på plads, førend du kaster dig over det det tyske marked.

Uden den, finder du ikke det rette geografiske sted, og du ved heller ikke hvilken del af din løsning dine potentielle kunder er interesseret i.

En yderligere behovsanalyse er din billet til det korrekte marked.
Det gælder først og fremmest om at finde det manglende behov, kunderne ikke kan få opfyldt fra deres nuværende leverandører.

Det manglende behov
Hvis du fokuserer på de ting din løsning kan, som dine kunders leverandører ikke kan, har du muligheden for at opfylde et behov hos dine potentielle kunder.

Identificer dine konkurrenter
Igennem din analyse kan du identificere dine konkurrenter. Med de rette redskaber, vil du hurtigt kunne se hvad dine konkurrenter IKKE kan.

Når du finder det, er vejen fri til det tyske marked.

2 – Indledende salgsarbejde i tysktalende lande

Laver dine konkurrenter kold canvas? Griber de knoglen, og ringer til potentielle kunder?

Din løsning kan noget andet
Det er det du skal fokusere på. Måske vil du opdage at der slet ingen konkurrenter er. Din løsning kan noget deres IKKE kan.

Få søsat din løsning nu.
Vent ikke med at få din løsning ud over den danske grænse. Hvis du er for langsom, overhaler dine konkurrenter dig.

Kan du sælge læderbukser i Bayern?
Ja du kan. Først og fremmest er det et spørgsmål om at finde det dine konkurrenter ikke kan. Alle produkter og løsninger kan sælges i Tyskland.

Andet materiale
Dine bukser er måske lavet af andet materiale, end den der benyttes af nuværende leverandører, som har nogle helt unikke egenskaber.

Når du ud til dine slutbrugere?

En professionel bokser har brug for den bedste ring og boksehandsker.
Derfor må leverandøren tilpasse nye produkter og løsninger, efter bokserens behov og ønske. Dette kan han kun gøre, når han kender slutbrugerens holdning.

 

Forhandleren som salgsdistribution

Hvis du har valgt en forhandler som salgsdistribution, er det ikke sikkert at du lærer din slutbruger at kende.
Har du f.eks. en aftale med din forhandler, om at foretage nødvendige analyser hos slutbrugeren for at kende dennes holdning til din løsning?
Hvis ikke, har du ingen mulighed for at kunne ændre på eventuelle ulemper ved din løsning.