Har du styr på om tommeltotten vender ned eller op hos dine kunder?
De nyeste kunders holdninger kender du. Men hvad med dine gamle kunder?
Har du stadig kontakt til dem, eller er de stille gledet ud af porteføljen for opfølgning?
Hvis din virksomhed kommer i røde tal
Kan dette meget let skyldes at du ikke har fulgt med i dine kunders færden.
De kan have ændret præferencer, eller dine kunders kunder kan have ændret strategi.
Disse facts har du mistet grebet om. Det er mange år siden at du sidst foretog en kundefeedback.
Effektiv kundefeedback- værktøj til en sund økonomi.
Dette har bl.a. plastvirksomheden Genplast oplevet.
Med en udfordret økonomi valgte de at foretage en effektiv kundefeedback om bl.a. miljøbevidsthed og bæredygtige løsninger.
Gennem kundernes svar, fik Genplast styr på sine fremtidige og gamle kunder.
De fandt her igennem nye genanvendelser og ny produktionsoptimering.
Genplast er ikke ene om at have vendt en udfordrende økonomi til en succesfuld virksomhed.
Dine gamle kunder er ligeså meget værd som de nye
Derfor er det vigtigt at du vedligeholder dem gennem en kundefeedback i ny og næ.
Hvorfor?
- Det er der mange grunde til
- Konkurrenten står altid på lur
- Kunden har skiftet branche
- Der har været uopdagede udfordringer
- Udviklingen står stille
- Kundens kunder har fået nye præferencer
- Der er kommet nye produkter hos din kunde
- Og vel den vigtigste af alle
Det er svære at finde nye loyale kunder end at miste de gamle trofaste kunder.
Hvis du ikke har tid eller energi
Vi giver dig gerne en hjælpende hånd med en effektiv kundefeedback, uanset din branche, eller om det er en tysktalende eller dansk kunde du ønsker at undersøge.
Strategisk Eksport og Salgs nyhedsbrev omhandler brancher og nye tendenser i Tyskland og tysktalende lande.
Skulle du være interesseret i at modtage nyhedsbrevet ganske vederlagsfrit , er du meget velkommen til at skrive til mig på intern@seogs.dk
Gå til
https://strategiskeksportogsalg.dk/kontakt/
eller skriv dit navn i kommentar under dette opslag